Dashboard | +Follow
Suka Duka Kehidupan
rojak
Tuesday, July 16, 2013 • 10:29 PM • 0 comments

sekarang tengah cuti sem, lama, dan tak bosan duduk rumah..you know why? sbb, kat rumah, macam-macam ada.. memang ada fikir nak kerja sebab takut bisan duduk rumah, tapi lastly, tak rasa dah nak kerja...rumahku syurgaku.. :) aku seronok duduk rumah...kerja dengan ibu ayah..jadi suri rumah..mihmih..banyak jugak menu-menu baru yang dah belajar dan try buat..alhamdulillah..
dan tahun ni tahun kedua puasa sepenuhnya dekat rumah selepas zaman matrikulasi..hee..seronok bak hang!
proposal fyp dah submit, tunggu supervisor approve..takut jugak, sabar jela,.. result pun tunggu masa je nak muncul ni.. cuak beb! sem 4 paling tough sekarang ni...aku banyak stress dan kelam kabut sem tu.. gila laa...

shining star
yang patah tumbuh, yang hilang berganti....
• 10:27 PM • 0 comments

faham pepatah yg jadi tajuk entry ni??
haa..
macam-macam yang jadi sepanjang dua sem berlalu..sem 3 dan sem 4.. suka, duka, jerih perih.. tapi semua ni mematangkan aku..umur pun tak muda dah..kihkih..
tak ada dah Mr. A.. Sekarang ada Mr. M..
aku cuma anggap semua ni cabaran dan dugaan.. masalah dgn A susah utk diterangkan kat sini.. hanya aku, dia, dia dan family yang tahu cerita sebenar.. i'm sorry for leaving you.. i have to.
dalam hati aku kuat mengatakan, tabah, sabar dan kuat, seorang lelaki mengetuk semula pintu hati..ececehh.. dia tunjuk kesungguhan dia..dia jaga aku, dia ambil berat pasal aku.. jadi, dipendekkan cerita, kami cuba ambil langkah satu tapak ke depan... tak declare apa2 pun, dan sekarang, he is the one...someone in my life :)


 

shining star
Friday, February 1, 2013 • 12:58 AM • 0 comments

Aku yakin..andai terbuka ruang dan peluang ini, akan 

kugapai puncak kejayaan itu

meskipun lelah menunggunya..entah sampai bila..kau datang 

memberi semangat dan kata kata, membuka mindaku yang 

hampir kelam dalam bayangan sendiri.

aku tak perlu menjadi orang lain dimata kau, kerana aku 

adalah aku, yg kau kenali dulu.. biarpun tidak sehebat mana 

dipandangan kau..

yang nyata kita adalah sama disisi Yang Maha Kuasa...

shining star
Yang mana lebih selesa semasa memandu?
Saturday, August 11, 2012 • 12:03 PM • 0 comments





Yang mana lebih selesa semasa memandu? Ke depan 

atau ke belakang? Jika kehadapan, mengapa 

kehidupan kita  hari ini masih melihat ke belakang?



#renung-renungkan.

-peringatan utk diri sendiri dan anda :)

shining star
• 11:59 AM • 0 comments

‎3 P yang penting...

Pemilihan....Peluang....Perubahan....
Kita mesti membuat Pemilihan demi mengambil Peluang yang ada atau menerima hakikat bahawa tiada Perubahan akan berlaku dalam kehidupan kita.....

#kata-kata motivasi

shining star
...........
• 11:56 AM • 0 comments

waktu terus berlalu, aku masih disini dan meneruskan langkahku, terkadang aku jengah aku lelah dengan keadaan ini, tapi ketika aku mengingat betapa pentingnya diriku bagi orang2 disekitarku, mereka membutuhkan aku, siapa lagi jika bukan aku yg mereka harapkan....bodohnya aku jika perjuanganku terhenti sampai disini, bodohnya aku jika aku hanya terdiam.....

shining star
Tetapkan Hati...
• 11:09 AM • 0 comments

Assalamualaikum..hye readers! tak lambat lagi rasanya nak ucap selamat berpuasa..hehe :)
hidup berpasangan? fitrah semua makhluk Allah kat muka bumi ni kan.. Allah cipta dan jadikan semua kat dunia ni berpasangan. contohnya malam-siang..ada malam dan ada siang.. macam tu jugak manusia..perlukan  orang lain dalam hidup kita. kita tak boleh hidup sorang-sorang dalam dunia ni kan.. kalau tak ada ibu kita yang mengandungkan kita, lahirkan kita, kita tak akan wujud dan takkan jejak kaki kat dunia.. kalau ada ibu pun, tapi tak ada ayah, tak jadi jugak kita ni... nampak tak? fitrah manusia perlukan pasangan berlainan gender. sejak-sejak dah pegang title 20-an ni, rasa diri ni semakin matang.. :) not bad la to be an early adult..  bila dah besar ni, ibu ayah dah tak halang kalau nak berkawan dengan lelaki secara serius..tapi dengan syarat, kenalkan pada diaorang..yela, diaorang taknak la anak-anak diaorang kawan dengan entah siapa-siapa kan..
dan sekarang, ibu ayah tahu dengan siapa piqa 'kawan'..rasa bahagia, selesa dan seronok kalau sesuatu perhubungan tu tidak menjadi rahsia antara kita dengan ibu ayah kita..seriously, piqa rasa benda tu..cuba la kalau tak percaya.. mungkin sebab restu ibu ayah la kan.. :) 
SI DIA yang menjadi penghuni hati piqa sekarang pun, memang dah berjaya ambil hati ibu ayah piqa..how happy is that! Mak dan abah dia pun, okay! 
atas sebab-sebab ni la, piqa rasa dah perlu tetapkan hati..maksud piqa, setia la pada yang satu..dah ada orang minat kat kita, sayang kita, serious dengan kita, so, kenapa tak kita tunggu je dia...dan sebab piqa dah yakin pada dia, piqa akan tunggu dia..

So, I'm TAKEN ! 

shining star



Disclaimer

Hi, im Piqa. Steal anything what u can steal :D.You just know my name, not my story . and Respect is a MUST.



« My Entries
« My Profile


Taggie Board


[!] IMPORTANT [!]


Back to past



Credits


Template : Aulia Septiya
Edited : PiQa SaiRi
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google