Dashboard | +Follow
Suka Duka Kehidupan
nikmatnya berpuasa di rumah . . . . :)
Monday, August 8, 2011 • 12:02 AM • 0 comments

salam. . . . 
entry kali ni, just nak share ape yg aku rase . . . .
hari ni da cukup seminggu umat Islam berpuasa, menahan lapar dan dahaga..
bukan tu je, menahan nafsu juga . . sbb, syaitan takdek bulan ni. .smua kene ikat . .  n ni la bulan utk mengumpulkan sebanyak pahala yg bole..
tahun ni, aku dapat puasa sebulan di rumah bersama keluarga TERCINTA ! yeah, sungguh best..
yg paling best nyer, time buka la..macam2 ada..tp yg penting, masakan dari air tangan ibu ku sayang, PN. ZALINA MOHD IDRIS...
fuhh, mmg tip top la masakan ibu . . . nyum2..
walaupun masak makanan tu tanpa merasa, (sbb puasa la kan), tp masakan tetap sedap . . the best ever la wa cakap sama lu...!
kalau masakan ibu tu kene letak ikan bilis, ibu mesti siang ikan bilis tu, buang taik dia n tulang..sbb taknak anak2 dia tercekik masa makan.. :)
kalau wat lada kisar pulak, mesti jampi lada kering tuh sampai smua biji2 lada tu terkeluar, sbb taknak anak2 dia kene appendix kalau usus tersumbat dek biji lada kering tu..
kalau makan kt luar or beli makanan kt mane2, mmg payah lah nak jumpa yg macam ni. 
mesti ada byk biji lada kering . .kan??
itu la kasih seorang ibu . . . 
lastly, nikmat sangat dapat berpuasa kt rumah .. 
Alhamdulillah. . . . . 
terima kasih ya Allah . . .


shining star



Disclaimer

Hi, im Piqa. Steal anything what u can steal :D.You just know my name, not my story . and Respect is a MUST.



« My Entries
« My Profile


Taggie Board


[!] IMPORTANT [!]


Back to past



Credits


Template : Aulia Septiya
Edited : PiQa SaiRi
Helped : Ayem, AskarrPink, Ziera
Header & Cursor : Ziera
Background : Qihah
Font : Google